Dette er en demoshop. Ordrer afgivet igennem denne shop vil ikke blive gennemført.

Velkommen til BIVA - Danmarks billigste møbelhus!

Tid til forandring

BIVA 2.0 - anno 2014

VI byder dig hjerteligt velkommen til det nye BIVA, hvor vi tilbyder dig et stort og trendy sortiment til lave priser. Vores målsætning er at blive Danmarks bedste møbelshop på nettet, og vi udvikler derfor vores forretning løbende, så du altid kan regne med at finde gode produkter og god service her.  

”Nøglen til succes er kundernes gunst, og deres oplevelse af virksomheden kan og må aldrig undervurderes”

lyder det i et kendt citat. Vi holder stædigt fast i dette mantra, og det er vores vigtigste målsætning, at du føler dig godt tilpas med både de møbler og den service, vi leverer. 

Biva 1.0 - Året er 1984

hvor Henry Johansen, en driftig ung iværksætter, tager springet ud i det, som skulle vise sig at blive hans livs eventyr. I et mindre lokale i Odense tager han de første skridt mod etableringen af Biva og kunderne får hurtigt færden af de skarpe priser. I løbet af ganske kort tid bliver den beskedne lagerbutik med papkasser fra gulv til loft og hjemmelavede prisskilte udskiftet med en større og bedre lokaler.

Successen er tydelig, og Henry beslutter at udbrede konceptet, som over de næste par årtier spredes med et netværk af butikker i alle landsdele. Nu begynder også sjællændere og jyder at få adgang til Biva´s lavpriskoncept, og det varer ikke længe, føre hele landet strømmer til.

I starten af nullerne toner Biva-pigen frem på danskernes tv-skærme. Reklamerne, der på original vis promoverer Biva´s lave priser og gør sætningen “Vi ses i Biva” til kult, opnår den tvivlsomme ære at være “Danmarks dårligste reklame” 7 år i træk. Ikke desto mindre bliver Biva-pigen Millie, Henrys datter, folkeeje, og Biva vokser i en hastig fart. Samtidig får alle nu mulighed for også at gøre et kup hjemme fra dagligstuen, da Biva åbner på nettet som en af de første bolighuse der ser potentialet i online handel.

Biva ekspanderer i et hidtil uset tempo

Henry og Millie sælger i 2006 kæden til et par stærke kapitalfonde, der har store planer om yderligere ekspansion både nationalt og international. Eventyret forsætter nu med fornyet kraft og butik nr. 50 bliver en milepæl i virksomhedens historie.

Ud af nullernes forbrugsfest vokser en krise, der lammer hele økonomien verden over. Krisen får stor betydning for hele den danske møbelbranche. Biva bliver nu for alvor udfordret og det bliver nødvendigt at trimme virksomheden til den nye virkelighed. Som led i denne tilpasning fusionerer Biva med den landsdækkende Tæppeland-kæde i efteråret 2012. Virksomheden der nu hedder Biva Tæppeland indleder det store arbejde med at sammenlægge sine butikker og skabe et nyt koncept med alt til hjemmet under ét tag. Krisens tag i Danmark er imidlertid så stærkt,at Biva Tæppeland, der ophører i sommeren 2013. 

BIVA 2.0 - Året er 2014

og ud af mange års erfaring i BIVA og med en stærk tro på Henry Johansens vision om “at tilbyde gode møbler til gode priser”, påbegynder to tidligere butikschefer fra Biva arbejdet med at skabe fundamentet for BIVA version 2.0.

Rune og Jesper, som er stifterne bag det nye BIVA, ønsker at videreføre de sunde værdier fra Biva - såsom købmandskab, ansvarlighed og holdånd. Samtidig er begge dog enige om, at det er ”tid til forandring”, hvilket også bliver til det nye slogan for BIVA. BIVA 2.0 skal tilbyde kunderne et tidsvarende og inspirerende sortiment.

I Juli 2014 åbner BIVA på nettet med en pressemeddelelse, der løfter sløret for BIVAs genkomst:

”Ungt iværksætterteam genopliver møbelgiganten BIVA"

Et ungt team af gamle BIVA-medarbejdere puster nu nyt liv i den hedengangne møbelgigant. BIVA version 2.0 slår dørene op på nettet med en innovativ, online møbelbutik.

”Som medarbejdere har vi været vidner til både gode og dårlige tider i Biva. Det var svært at se virksomheden lukke, fordi der stadig var meget godt at bygge på – og det er vi begejstrede for at få chancen for nu”, fortæller det nye BIVAs direktør Jesper Jørgensen og fortsætter:

”Vi vil bevare det bedste fra BIVA og forny alt det, som hørte en anden tid til. Tiden er løbet fra store, tunge bolighuse. Fremtiden ligger på nettet. Derfor lancerer vi det nye BIVA som webshop med gode møbler til billige priser - helt i BIVAs ånd. I det nye online BIVA sparer vi store omkostninger ved ikke at have butikker af mursten, og derfor kan vi tilbyde endnu bedre møbler til de samme lave priser som tidligere.”

I den nye BIVA webshop vil kunderne også kunne sætte deres eget præg på designet af deres møbler. Webshoppen vil senere hen blive suppleret med et mindre antal innovative showrooms i udvalgte byer.

Hos os i det nye BIVA, vil vi gerne sige tak, fordi du tog dig tiden til at læse vores historie. Vi glæder os over at BIVA igen kan byde dig velkommen og forhåbentlig lever vores nye look, sortiment og webshop op til dine forventninger.

Vi havde brug for forandring,

hvad med dig?