Handelsbetingelser for onlinekøb

(Handelsbetingelser for køb foretaget i en fysisk Biva-butik findes nederst på denne side)

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle salg og leverancer samt tilbud, afgivet på biva.dk

 

  1.     Generelle oplysninger

Juridisk navn: Biva ApS   
Organisationsform: Anpartsselskab
CVR. nr.: 39586207
Du kan kontakte os på tlf.: 75 52 52 52 alle hverdage mellem 11:00 og 18:00 eller pr. mail support@biva.dk, som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagene.

Biva.dk er e-mærke-certificeret, og derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse, og du har altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os.  

  1.     Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på www.biva.dk skal du igennem 8 trin.

  1.                Find den eller de varer du ønsker
  2.                Læg dem i indkøbskurven
  3.                Gå herefter til kassen
  4.                Indtast dine personlige oplysninger, eller log ind hvis du er eksisterende kunde.
  5.                Vælg forsendelses/betalingsmåde.
  6.                Godkend vores forretningsbetingelser
  7.                Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
  8.                Sidst foretager du betalingen via betalingsvindue Persondatapolitik

 

  1.     Bestilling

Der kan bestilles hele døgnet hos www.biva.dk igennem hjemmesiden, 365 dage om året. Alle priser er i danske kroner inklusiv 25% moms.

 

  1.     Betaling

Betaling kan enten ske ved bestilling af varer via kortbetaling Dankort, Mastercard, Visakort, American Express, mm., ViaBill.
Der tages ikke noget kortgebyr i forbindelse med dit køb.

 

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner. Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster ingenting og tager mindre end tre minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. Erstatning gives kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter. For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.

Ja tak, jeg vil gerne have gratis Købsgaranti ved at blive medlem på PriceRunner!

        4.1  Rabatkuponer

Kun én rabatkupon kan bruges per transaktion. Hver kunde må kun bruge én enkelt rabatkupon. Rabatkuponer må kun bruges af netop den gruppe eller de individer som kuponerne er tiltænkt.
Misbrug af rabatkuponer kan medføre suspendering og/eller annullering af involverede konti samt ordrer. Vi forbeholder os derfor retten til at afvise din ordre. Spørg, hvis du er i tvivl.

 

        4.2  Betaling med ViaBill

Ved køb med Viabill faktura vil du først modtage dine varer, og herefter har du en betalingsfrist på 14 dage. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om Viabills vilkår og betingelser for køb med faktura, klik her: ww.viabill.com/kredit

Viabill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler Viabill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan Viabill nægte kunden at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. Viabill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål.  For yderligere information om Viabill besøg www.viabill.dk. Her på www.viabill.com  kan du også læse mere om Viabills beskyttelse af personoplysninger.

 

  1.     Kontrol af møbler

Vi anbefaler kraftigt, at du gennemgår møblerne ved modtagelsen, og sikrer, at der ikke er skader på emballagen (varen skal ikke pakkes op, blot skal emballagen kontrolleres). Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek gerne området på møblet grundigt for skader sammen med chaufføren (tag gerne foto). Få chaufføren til at notere og underskrive ved evt. skader på din ordreseddel og på chaufførens turliste. Så finder vi og vognmanden en løsning på dette.

Er der sket skade under transporten, så skriv til os på support@biva.dk. Medsend meget gerne billeder af skaden, da det letter ekspeditionen. Sagen vil blive vurderet inden for få dage. Ombytning vil naturligvis være uden nogen omkostninger for jer.

Er der ved modtagelsen synlige skader på emballagen og er der ikke umiddelbar mulighed for udpakning, skal du kvittere med forbehold på fragtbrevet. Bed evt. fragtmanden kvittere for, at skaden er set. Vi anbefaler kraftigt at du snarest muligt herefter udpakker forsendelsen og straks giver meddelelse til os eller fragtmanden, hvis der er skader.

 

  1.     Levering

Når din ordre er klar, vil du modtage en e-mail fra os, om at varen er overgivet til levering.

Sendes din ordre via Post Nord, vil du modtage et link til at spore leveringen af din pakke.

Ved levering af større eller tunge forsendelser der foretages med fragtmænd, vil man typisk blive kontaktet inden levering. Bliver der lagt en sms eller en telefonsvarerbesked om en forventet leveringsdag, skal du kontakte fragtfirmaet for at bekræfte om du er hjemme til at tage imod din ordre.
Det er vigtigt at du er hjemme ved leveringen, for at kunne kvittere for modtagelsen. Det er din pligt at angive og påvise, hvordan evt. fejl eller mangler ytrer sig.

 

        6.1  Leveringstid og -pris

Leveringstiden er 5-9 hverdage på de fleste varer, der er på lager. Når vi har afsendt din ordre, vil du modtage en e-mail med et T&T nummer (Pakkenummer). Med dette pakkenummer kan du spore din pakke hos udvalgte fragtfirmaer.

Specielt for levering af lædersofaer: Leveringstiden varierer mellem 4-11 uger.

Levering sker i samarbejde med Post Nord, DPD, UPS, Danske Fragtmænd og DSV eller ekstern fragtmand.
Der kan forekomme ekstra forsendelsesomkostninger i forbindelse med levering til ikke bro-faste øer og udland.

Leveringsprisen varierer alt efter vægten på forsendelsen fra 89 kr. til max 595 kr. for levering til kantsten for de store forsendelser såsom sofaer. Leveringsprisen vises efter, at du har lagt varen i kurven.

 

        6.2  Når levering foretages med eksternt fragtfirma

Ordren leveres til kantsten, eller varen bæres ind mod betaling efter aftale, hvis dette er muligt. Ændring af leveringsdatoen skal ske senest 5 dage før den aftalte dato, ved senere ændring/annullering tilbageholdes fragtgebyret. Varer kan kun leveres med kvittering for modtagelse, det er derfor vigtigt at du er til stede på adressen i det aftalte leveringsinterval. Ved forgæves levering, kan der gå op til 14 dage, før ny leveringsaftale kan laves, og der pålægges yderligere et gebyr for en ny levering.

Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager eller hvis ingen er hjemme på leveringstidspunktet, tilbageholder vi fragtgebyret, ligesom der også opkræves gebyr for returnering samt et nyt fragtgebyr for evt. ny levering.

Annulleres købet tilbageholdes fragtgebyret i det indbetalte beløb. Der er ikke mulighed for adskillelse af varer på adressen.

 

       6.3  Leveringstidspunkt

Chaufføren kan ringe inden ankomst, men dette er ikke en garanti.

Det er ikke muligt at ophæve et køb pga. forsinket levering. Biva udbetaler ikke kompensation, hvis dine varer er forsinkede.

 

        6.4  Typer af levering

Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdes miljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres, inden han forlader boligen.

Kantstenslevering: Levering sker ved kantstenen eller hvor bilen nemt kan holde nærmest boligen.

Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv skal få dem ind i boligen, uden chaufførens hjælp.

 

Levering i første rum med hjælp til indbæring: Levering foregår ved, at du med hjælp fra chaufføren, bærer varerne til første fremkommelige rum i din bolig (ikke entré). Kunden overtager ansvaret for varen, når indbæring begynder, også for at møblerne kan komme ind i hjemmet, samt at adgangsvejen er ryddet og tilgængelig.

 

Levering i første rum med indbæring 2 mand: Levering foregår ved at 2 mand bærer varerne til første fremkommelige rum i din bolig. Det er kundens ansvar, at møblerne kan komme ind i hjemmet, samt at adgangsvejen er ryddet og tilgængelig.

 

 

Afhentning af varer: Skulle du ønske selv at afhente dine varer, kan dette foregå på lageret hos vognmanden - du skal blot kontakte kundeservice på forhånd og aftale specifikt tidspunkt.

Du vil modtage en e-mail om at din ordre er afsendt, hvilket betyder, at ordren er på vej til vognmanden, som står for udlevering. Fra du har modtaget mailen, vil der typisk gå et par dage, hvorefter du vil modtaget et opkald om hvor du kan afhente dine møbler.

Afhentning kan ske i enten Odense, Ringe, Sorø eller Fredericia efter aftale.

 

        6.5  Øvrigt om levering

I forbindelse med levering af større forsendelser er det tidligere hændt, at møblerne ikke har kunnet komme ind hos modtager, eller at der har været skade på emballagen. Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringer, er det dit ansvar, at møblerne kan komme ind. I tilfælde af utilstrækkelige adgangsforhold, forbeholder vi os retten til at sætte møblerne uden for døren, eller opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering.


Manualer og brugsanvisninger forekommer ofte på engelsk og køber kan ikke rette krav mod biva.dk om, at disse leveres på et andet sprog.

 

  1.     Specialfremstillinger 

Specialfremstillinger er varer, der ikke består af standardvalg og som produceres specifikt efter kundens ønske.

Nogle varer kan leveres i forskellige farver og størrelser. Har du ønske om f.eks. en bestemt farve, som ikke i forvejen er angivet ved din bestilling kan du i beskedfeltet, ved bestillingen, skrive dit ønske, som vi, så vidt det er muligt, vil efterkomme. Ring evt. for at sikre dig at vi kan levere din ønskede farve eller størrelse.
Gebyr for materialeændring ved skræddersyede møbler er 395 kr. For nogle materialetyper opkræves der 25, 35 eller 45%, dette fremgår øverst til højre på kataloget og i vores butikker.

Se farvekataloget HER

Leveringstiden varierer mellem 1-11 uger. Under punktet "leveringstid" som står anført på alle produkter, vil du kunne se om den pågældende vares leveringstid. Du oplyses samtidig om betingelserne for returnering, på produktsiden.

Følgende betingelser gør sig desuden gældende:

25% af varens pris fungerer som depositum.

Du kan fortryde dit køb op til 14 kalenderdage efter modtagelse. Bemærk venligst at fortrydelse af en specialbestilling samtidig skal leve op til de almindeligt gældende regler for fortrydelsesret.

www.biva.dk forholder sig retten til at hæve beløbet på dit kort tidligst 2 dage efter ordre afgivelse, og resten af varens pris når varen er klar til levering.

 

  1.     Fortrydelsesret

Du har som kunde 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler på biva.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 kalenderdage efter den dag du har modtaget hele din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse. Bemærk venligst, at disse betingelser kun gør sig gældende ved onlinekøb, og at der gælder andre regler ang. fortrydelsesret ved køb foretaget i butik.

Du skal inden for 14 kalenderdage fra modtagelse af varen give os tydelig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal enten afgives per e-mail til support@biva.dk, per telefon 21311341 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

        8.1  Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Vi anbefaler, at du kontakter kundeservice, inden du returnerer en vare da dette fremmer ekspeditionen af din fortrydelse. 

Send en mail til support@biva.dk oplys et emne, samt ordrenummer, så vender vi hurtigt tilbage med instruktioner om, hvordan varen skal returneres.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for sofaer.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1500 DKK.

 

        8.2  Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

        8.3  Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

        8.4  Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Blev din bestilling afregnet med et betalingskort (kreditkort) via internettet, vil beløbet være tilbage på din konto efter få dage. Hvis der er brugt Visa eller MasterCard, kan der gå op til 30 dage, inden din bank frigiver beløbet. Behandlingsperioden svinger meget fra bank til bank, og der er ikke andre end banken, der kan påvirke forløbet. 
Se evt. e-mærkets beskrivelse af problematikken omkring MasterCard her: http://www.emaerket.dk/kend-din-ret/mastercardbetaling.aspx

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

        8.5  Returadresser

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes retur til følgende adresse:

Biva
Bygmestervej 23
5750 Ringe

Det er også muligt at aflevere varer på vores adresse efter aftale.

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav nægtes modtagelse og returneres af post/fragtmand til kunden med fragtregning. Kopi af faktura SKAL altid vedlægges.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Udover de 14 dage kan returnering af varer kun ske efter forud truffet aftale med www.biva.dk.

 

  1.     Reklamation og garanti

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Der er som standard 2 års reklamationsret på alle vore produkter. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Såfremt der er mere end 2 års reklamationsret på et produkt, er dette producent-garanti på dennes vilkår og betingelser.
Såfremt en vare er returneret til reparation og www.biva.dk's tekniske afdeling konkluderer at varen er defekt, vil denne blive sendt til reparation. Reparationstiden afhænger af presset på det pågældende værksted. Skønner www.biva.dk tekniske afdeling at varen ikke kan repareres ombyttes denne til en ny.

Enkelte sofaer har et transportstof monteret under bunden af sofaen. Dette stof har udelukkende til hensigt at beskytte sofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er helt uden betydning, og det har ingen praktisk funktion. Dette vil ikke beskadige sofaen og betragtes derfor ikke som en reklamation.

Du anbefales ved leverancens modtagelse at kontrollere denne, herunder undersøge om leverancens kvalitet og mængde svarer til det aftalte. Finder køber, at dette ikke er tilfældet, bedes du gerne senest inden 2 dage efter varemodtagelsen, skriftligt at underrette www.biva.dk herom, da det letter den videre reklamationsproces betydeligt.

Såfremt leverancen ikke kvalitets- eller mængdemæssigt svarer til det aftalte, har www.biva.dk ret til at om- og/eller efterlevere.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Biva
Bygmestervej 23
5750 Ringe
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Forandringer eller indgreb i det købte uden www.biva.dkskriftlige samtykke kan medføre, at reklamationsretten ikke kan gøres gældende.
Såfremt www.biva.dk anmoder derom, skal du umiddelbart efter reklamationen, returnere den angiveligt mangelfulde vare til www.biva.dk i forsvarlig emballage. www.biva.dk forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Der kan forekomme et undersøgelsesgebyr, såfremt Biva fået kundens aktive samtykke hertil, såfremt fejl eller mangler ikke konstateres ved en sådan undersøgelse

De 2 års reklamationsret omfatter ikke batterier samt sliddele eller dele som er gået i stykker pga. kundens egne indgreb eller fejlmontering.

Du kan ikke ændre eller annullere en ordre, når den er behandlet, da en del af vores varer bliver behandlet direkte fra vores lager i udlandet, og ikke kan stoppes. Du kan returnere et produkt efter at du har modtaget din ordre.

      10. Produktbeskrivelser

www.biva.dk og dets partnere bestræber sig på at være så nøjagtige som muligt.

       11. Persondatapolitik

For at du kan indgå en aftale/handel med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger; navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos www.biva.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger, www.biva.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Den data-ansvarlige på www.biva.dk er Biva ApS
Den server-ansvarlige på www.biva.dk er Netgiganten.dk

Som registreret hos www.biva.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til www.biva.dk via e-mail: support@biva.dk.

 

        11.1       Personlige oplysninger

Oplysninger givet til www.biva.dk bruges udelukkende til ordrebehandling. Oplysningerne gemmes i en database, således at www.biva.dk ved senere handler/reklamationer hurtigt og nemt kan finde frem til kunden.
Kun hvor kunden selv aktivt har valgt at få evt. reklame-e-mail tilsendt, vil oplysninger bruges i reklameøjemed.

Derudover logges IP-adresse hvorfra ordre afgives. IP-adresse bruges udelukkende i forbindelse med sager omkring svindel. www.biva.dk benytter sessions til at holder styr på en kundes indkøbskurv på et besøg på hjemmesiden. Denne session indeholder ingen personlige oplysninger, og vil blive slettet igen når kunden forlader hjemmesiden.

 

        11.2       Cookies

På www.biva.dk bruger vi cookies for at gøre dine besøg hos os lettere. En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

På www.biva.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies 

      12.  Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til support@biva.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Biva
Bygmestervej 23
5750 Ringe

Tlf: 75525252


support@biva.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelser for køb i butik

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle salg og leverancer samt tilbud, afgivet i en fysisk Biva-butik

  1.     Forbehold

Biva tager forbehold for tastefejl, prisændringer, udsolgte varer og tekniske fejl. Alle priser er inkl. moms og øvrige afgifter i DK.

 

  1.     Betalingsfrist

Varer betales ved bestilling. En endelig reservation af varen sker først, når betalingen er registreret på orden. Det er ikke muligt at betale ved levering.

 

  1.     Retur- og bytteret

Returnering af varer skal ske inden for 14 dage efter betalingen af disse, mod fremvisning af bon eller ordrebekræftelse.

Følgende betingelser skal være opfyldt for at opretholde din returret: Varen skal returneres på Bivas adresse eller afhentes på købers adresse mod betaling på 1.500 kr. Varer afhentes kun fra kantsten. Ved returnering af varen skal denne være intakt, ubrugt, ikke have fået et tydeligt personligt præg samt være i original emballage. Bon eller ordrebekræftelse skal kunne fremvises ved afhentning/ returnering.

Er din bestilling afregnet med et betalingskort (kreditkort), vil beløbet være tilbage på din konto efter få dage. Hvis der er brugt Visa eller MasterCard, kan der gå op til 30 dage, inden din bank frigiver beløbet. Behandlingsperioden svinger meget fra bank til bank, og der er ikke andre end banken, der kan påvirke forløbet. 
Se evt. e-mærkets beskrivelse af problematikken omkring MasterCard her: http://www.emaerket.dk/kend-din-ret/mastercardbetaling.aspx

Følgende varer er ikke omfattet af returretten: Varer, der er købt som beset f.eks. udstillingsmodeller, varer der efter eget ønske er blevet adskilt, specialbestillinger som først sættes i produktion efter ordreafgivelse samt skræddersyede varer, som produceres efter kundens specifikke ønsker (f.eks. et polstermøbel såsom en sofa eller madras med valgfri farve eller størrelse).

 

  1.     Specialbestillinger

Ved varer der produceres specifikt efter dine ønsker (f.eks sofa i specielle mål, farve osv.), er der normalt en leveringstid på omkring 4-12 uger. Leveringstiden er vejledende og kan variere ift. leverandørens produktionskapacitet. Biva forbeholder sig retten til at hæve hele varens beløb straks efter ordreafgivelsen. Bemærk venligst at specialbestillinger ikke er omfattet af betingelserne for retur- og bytteret jf. pkt. 3.

 

  1.     Afhentning af varer

Skulle du ønske selv at afhente varen, kan dette foregå på lageret hos vognmanden efter aftale med Biva på tlf. 21 31 13 41, Det er vigtigt at kontakte kundeservice på forhånd for at aftale et tidspunkt.

Hvis der ikke på forhånd er aftalt en afhentningsdato, kan vi ikke garantere, at varen er på lager. Det er vigtigt, at du ved afhentning kontrollerer, at emballagen og varen er intakte. Ved underskrift på følgeseddel accepteres varen i den stand den er i, og der kan efterfølgende ikke reklameres over transportskader.

 

  1.     Udskydelse af leveringsuge

Den oplyste leveringsuge ved bestilling er vejledende, og afvigelser kan forekomme. Skulle der inden den forventede leveringsuge opstå problemer med din ordre, som ligger uden for Biva kontrol (produktionssvigt, leveringssvigt el.lign.) kontakter vi dig inden den forventede leveringsuge, hvis det er muligt at få fat på dig. Det er ikke muligt at ophæve sit køb pga. forsinket levering. Biva udbetaler ikke kompensation, hvis dine varer er forsinkede.

  1.     Levering

Levering foretages med ekstern fragtmand. Leveringen er til kantsten, eller ved at varen bæres ind mod betaling efter aftale hvis det er muligt. Ændring af leveringsdatoen skal ske senest 5 dage før den aftalte dato, ved senere ændring/annullering tilbageholdes fragtgebyret. Varer kan kun leveres med kvittering for modtagelse, det er derfor vigtigt at du er til stede på adressen i det aftalte leveringsinterval. Ved forgæves levering, kan der gå op til 14 dage, før ny leveringsaftale kan laves, og der pålægges yderligere et gebyr for en ny levering.

Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager eller hvis ingen er hjemme på leveringstidspunktet, tilbageholder vi fragtgebyret, ligesom der også opkræves et nyt fragtgebyr for en evt. ny levering. Annulleres købet tilbageholdes fragtgebyret i det indbetalte beløb. Der er ikke mulighed for adskillelse af varer på adressen.

Manglende levering på leveringsdagen: Skulle der på leveringsdagen opstå problemer med leveringen, kontakter vi dig inden det aftalte leveringstidspunkt, hvis det er muligt. Biva udbetaler ikke kompensation, hvis din levering er forsinket grundet forhold uden for Bivas kontrol (f.eks. vejrforhold, vejarbejde, manglende oplysninger fra kunden). Kommer fragtmanden ikke inden for det aftalte tidsrum, bedes du kontakte Biva hurtigst muligt.

 

  1.     Reklamation

Har du en reklamation over en vare, skal denne meddeles hurtigst muligt via Bivas kundeservice tlf. 21311341 eller via e-mail: support@biva.dk

 

Biva, Bygmestervej 23, 5750 Ringe, Danmark. Tlf: 75 52 52 52 support@biva.dk www.biva.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 09-03-2020