Levering af møbler
Ved leveringer kan det hænde, at der bliver konstateret skader på emballage eller ejendom, eller at adgangsveje ikke er tilstrækkelige på modtageradressen. Vi har derfor lavet denne guideline, som gør leveringen samt evt. reklamation lettere for jer og os.

Levering til ikke-brofaste øer og udlandet

Der kan forekomme ekstra forsendelsesomkostninger i forbindelse med levering til ikke bro-faste øer og udland.

Leveringsprisen indenfor Danmark varierer alt efter vægten på forsendelsen fra 89 kr. til max 595 kr. for levering til kantsten for de store forsendelser såsom sofaer. Leveringsprisen indenfor Danmark, hvor der er tale om fastland og brofaste øer. vises efter, at du har lagt varen i kurven. Efter ordren er oprettet, vil du modtage besked om ekstra fragtomkostninger, når vi har fundet den billigste fragtpris til kunden ud fra varens vægt, størrelse og antal kolli. 

Leveringsprisen indenfor Danmark og derved til grænsen, hvor der er tale om fastland og brofaste øer, varierer alt efter vægten på forsendelsen fra 89 kr. til max 595 kr. for levering til kantstenen for de store forsendelser såsom sofaer. Leveringsprisen indenfor Danmark vises efter, at du har lagt varen i kurven. Efter ordren er oprettet, vil du modtage besked på mail om ekstra fragtomkostninger, når vi har fundet den billigste fragtpris til kunden ud fra varens vægt, størrelse og antal kolli og ud fra hvilket land, der bestilles til. 

Kontrol af møbler

Vi anbefaler kraftigt, at du gennemgår møblerne ved modtagelsen, og sikrer, at der ikke er skader på emballagen (varen skal ikke pakkes op, blot skal emballagen kontrolleres). Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek gerne området på møblet grundigt for skader sammen med chaufføren (tag gerne foto), hvis dette er muligt. Få chaufføren til at notere og underskrive ved evt. skader på din ordreseddel og på chaufførens turliste. Så finder vi og vognmanden en løsning på dette.

Er der sket skade under transporten, så skriv til os på support@biva.dk med det samme efter modtagelse. Medsend billeder af skaden, da det letter ekspeditionen. Sagen vil blive vurderet hurtigst muligt. 

Er der ved modtagelsen synlige skader på emballagen og er der ikke umiddelbar mulighed for udpakning, skal du kvittere med forbehold på fragtbrevet, hvis dette er muligt. Bed evt. fragtmanden kvittere for, at skaden er set. Vi anbefaler kraftigt at du snarest muligt herefter udpakker forsendelsen og straks giver meddelelse til os eller fragtmanden, hvis der er skader.

Leveringstidspunkt og forgæves levering

Chaufføren vil altid prøve at kontakte dagen inden levering samt op til en halv time før ankomst, men dette er desværre ikke noget vi kan garantere. Vi frasiger os ansvaret, hvis du ikke modtager sms eller tager telefonen, når fragtmanden ringer. I dette tilfælde vil varen enten blive stillet, hvis dette er muligt, eller taget retur, og vi vil derefter opkræve returomkostninger samt en ny levering. 

Ved forgæves levering, hvor varen ikke kan stilles kan der gå op til 3 uger, før ny leveringsaftale kan laves, og der pålægges yderligere et gebyr for en ny levering.

Typer af levering

Levering med hjælp til opbæring: Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdes miljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres, inden han forlader boligen. 

Levering foregår ved, at du med hjælp fra chaufføren, bærer varerne til første fremkommelige rum i din bolig (ikke entré).

Kantstenslevering: Levering sker ved kantstenen eller hvor bilen nemt kan holde nærmest boligen.

Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv skal få dem ind i boligen, uden chaufførens hjælp.

Afhentning af varer: Skulle du ønske selv at afhente dine varer, modtager du besked på sms, når dine varer er klar til afhentning i en af vores fysiske butikker. 

Afhentning kan ske i enten Ringe, Sorø eller Fredericia indenfor butikkens åbningstid. 

Ændring af udleveringsmetode: Ønsker du at ændre fra levering til afhentning eller omvendt, skal du informere vores kundeservice. Vi gør opmærksom på, at der kan opkræves udgifter i forbindelse med dette. 

Adgangsforhold ved leveringer af møbler
Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringen, er det dit ansvar at møblerne kan komme ind. I tilfælde af utilstrækkelige adgangsforhold, forbeholder vi os retten til at sætte møblerne uden for døren, eller opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering. Såfremt chaufføren vurderer at adgangsvejen ikke er tilstrækkelig fri, men du som kunde accepterer at chaufføren forsøger at bære møblerne ind, sker dette for kundens eget ansvar og hverken Biva eller chaufføren kan holdes ansvarlig for evt. skader på hjem og indbo. Tilsvarende gælder, at såfremt det er nødvendigt at udpakke møblet for at få det forsvarlig ind, så hæfter du som kunde for eventuel værdiforringelse pga manglende emballage, ved en eventuel senere fortrydelse af købet

Pakkepost 
Småmøbler og boligtilbehør og generelt levering af mindre forsendelser kan ske i samarbejde med Gls, Post Nord, DPD, UPS, Danske Fragtmænd og DSV eller ekstern fragtmand. Du vil modtage en mail med et trackinglink, hvor du kan følge din leverance. Er du ikke hjemme ved levering, vil pakken normalvis blive afleveret til din nærmeste pakkeshop.

Forsendelse til udlandet (inkl. Grønland og Færøerne) 
Ved ønske om levering uden for BIVAs normale leveringsområder, kan dette ske efter aftale med kundeservice, der via samarbejde med eksterne transportvirksomheder kan sørge for indhentning af leveringspris. Læs mere

Ved levering til Grønland:

Vi opkræver 595 kr for levering til Aalborg havn, og derefter vil du efterfølgende blive opkrævet fragtprisen ved Royal Artic Lines Eimskib. De udregner fragten ud fra antal colli, cm3 og varernes vægt, og denne pris kan vi derfor ikke informere om på forhånd, når du lægger varerne i kurven.

Vi kan hjælpe jer med at finde et passende transportfirma, kontakt os for yderligere information