Velkommen til BIVA - Danmarks billigste møbelhus!

Leveringsinformation




Levering af møbler

Ved leveringer kan det hænde, at der bliver konstateret skader på emballage eller ejendom, eller at adgangsveje ikke er tilstrækkelige på modtageradressen. Vi har derfor lavet denne guideline, som gør leveringen samt evt. reklamation lettere for jer og os.

Kontrol af møbler
Du bør kontrollere, at emballage er i god stand ved modtagelsen af varen på din adresse. Hvis emballagen er skadet, anbefaler vi, at du sammen med chaufføren undersøger varen og efterfølgende dokumenterer en eventuel skade ved at tage et billede af varen, samt udfylde en kundeskadeanmeldelse som sendes til Biva Møbler ApS. Du er naturligvis velkommen til at åbne emballage og foretage kontrol af varen, inden du kvitterer for modtagelsen.

Leveringstidspunkt
Chaufføren ringer eller sender en sms senest 30 min. før ankomst på den aftalte leveringsdag i det aftalte tidsrum. Du får oplyst et 4 timers interval aftenen før via SMS.

Levering til gadeplan
Levering sker ved kantstenen eller, hvor bilen nemt kan holde nærmest boligen. Chaufføren stiller møblet ved bilen, hvorfra du selv overtager ansvaret for møblet og selv sørger for indbæring til boligen, uden chaufførens hjælp.

Levering i første rum med indbæring 2 mand
Levering foregår ved at 2 mand bærer møblet ind til første tilgængelige rum i din bolig. Det er dit ansvar, at møblet kan komme ind i hjemmet, samt at adgangsvejen er ryddet og tilgængelig.

Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset, (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. Arbejdstilsynets arbejdsmiljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet bør chaufføren informeres, inden han forlader boligen, så der kan tages billeder heraf.

Adgangsforhold ved leveringer af møbler
Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringen, er det dit ansvar at møblerne kan komme ind. I tilfælde af utilstrækkelige adgangsforhold, forbeholder vi os retten til at sætte møblerne uden for døren, eller opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering. Såfremt chaufføren vurderer at adgangsvejen ikke er tilstrækkelig fri, men du som kunde accepterer at chaufføren forsøger at bære møblerne ind, sker dette for kundens eget ansvar og hverken Biva eller chaufføren kan holdes ansvarlig for evt. skader på hjem og indbo. Tilsvarende gælder, at såfremt det er nødvendigt at udpakke møblet for at få det forsvarlig ind, så hæfter du som kunde for eventuel værdiforringelse pga manglende emballage, ved en eventuel senere fortrydelse af købet

Forgæves levering
Ved forgæves levering skal alle leveringsformer betales på ny. Ved valg af dags-levering (gratis fragt) påkræves der et gebyr på 199 kr.

Forsendelse til udlandet (inkl. Grønland og Færøerne) og ikke brofaste øer (Bornholm undtaget)
Ved ønske om levering uden for BIVAs normale leveringsområder, kan dette ske efter aftale med kundeservice, der via samarbejde med eksterne transportvirksomheder kan sørge for indhentning af leveringspris. Læs mere

Vi gør dog opmærksom på, at BIVA kun forestår kontakt mellem dig og transportfirmaet, og derfor fraskriver ethvert ansvar for selve transporten. 

BIVA kan desværre ikke levere møbler til ikke-brofaste øer (undtagen Bornholm), dog kan levering til nærmeste færgehavn arrangeres (undtagen Bornholm).