Velkommen til BIVA - Danmarks billigste møbelhus!

Handelsbetingelser

Indledning

BIVA Møbler ApS er et dansk registreret anpartsselskab, som følger og er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist mellem dig som kunde og BIVA Møbler ApS er derfor underlagt dansk købelov. BIVA Møbler ApS vil til enhver tid gøre alt for at løse et eventuelt problem mellem dig som kunde og BIVA Møbler ApS, men af lovmæssige grunde skal vi oplyse dig om dine klagemuligheder. Læs mere på forbrug.dk eller besøge Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg . 

Du skal være fyldt 18 år for at handle på BIVA.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.


Forbehold

BIVA.dk er 100% onlinebaseret møbelvirksomhed. Alle viste priser er inkl. moms og afgifter.

Priser I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Prisfejl Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.


Kundeservice

BIVA.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte BIVA kundeservice på 71990910 eller [email protected] Se åbningstider her.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til [email protected]


Betalingsmidler

BIVA accepterer følgende betalingsmidler: Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard, MasterCard Direct og Maestro i følgende valutaer: DKK, SEK, NOK, EUR, GBP og USD. Derudover kan der også betales med finansiering via Lånlet i DKK. Det er selvfølgelig gratis at betale med kort udstedt i Danmark.

Al betaling er sikret af Epay Payment Solutions. Det betyder, at kommunikationen er sikret og krypteret, så hverken BIVA eller andre vil kunne opfange dine kort- og kontooplysninger. Epay betalingsløsninger er godkendt af de internationale kortselskaber og har PCI certificering (Payment Card Industry). Det er din sikkerhed for, at du trygt kan handle på BIVA.dk.

Du kan foretage kontant betaling ved henvendelse i butikken: Roskildevej 537, 2605 Brøndby. Bemærk at du mister din indsigelsesret over for din bank, hvis du vælger denne betalingsløsning.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale for købet senest den 20. i hver måned. Du kan også vælge at afbetale beløbet - dog skal du være opmærksom på at der så opkræves et månedsgebyr på 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til kr. 2.000. Læs mere her: www.viabill.com/kredit.

Ønsker du at foretage bankoverførsel, skal du være opmærksom på, at det kan tage op til 5 hverdage førend beløbet er registreret i vore systemer, hvorfor overførsel skal finde sted i umiddelbar forbindelse med ordreafgivelse. Venligst husk at angive ordrenummer som reference på ordren. Bemærk at du ved brug af denne betalingsløsning mister din indsigelsesret over for din bank. Kontakt venligst kundeservice ved brug af denne betalingsform.


Betalingsfrist

Ordren betales som udgangspunkt i forbindelse med afsendelse eller afhentning af varen.

-Ved betaling på debet- og kreditkort reserveres et beløb svarende til ordrens total, på din konto. I forbindelse med levering eller afhentning af ordren ophæves reservationen og beløbet hæves på dit kort. 

-Ved specielbestillinger (polster møbler og madrasser hvor der er frit farve- eller størrelsesvalg) forbeholder BIVA sig retten til at hæve et depositum svarende til 25% af varens pris, tidligst 4 ugedage efter ordreafgivelse. Læs mere her


Prismatch

Hos BIVA vil vi udmærke os på stil, design og ikke mindst pris! Derfor tilbyder BIVA prismatch på alle produkter, hele vejen frem til modtagelse. På den måde kan du altid handle trygt hos BIVA vidende, at du har fået produktet til den rigtige pris. Varen skal være 100% identisk for at kunne betragtes som berettiget til prismatch. Ved brug af prismatch skal vi venligst bede dig indsende dokumentation i form at et foto, indscannet billede eller screen dump, senest 15 efter modtagelse af varen.

*Prismatch er ikke gældende for havemøbler.

*Ordrer oprettet på finansiering vil blive godtgjort med tilgodebevis, her udbetales ikke kontante beløb.

*Der tages højde for den pågældende konkurrents eventuelle leveringspris. 

*Prismatchen gælder endvidere kun konkurrenters normalpriser og således ikke tilbud mm..


Leveringstid

BIVA har ikke et stort lager, men vi har billige priser! Og derfor bliver en stor del af møblerne i sortimentet leveret direkte fra leverandøren og nogle bliver først sat i produktion, når du trykker på køb-knappen. Vi har derfor ingen fordyrende huslejer og lagerbindinger og kan derfor garantere dig markedets bedste priser. Det betyder også, at leveringstiden på dine varer kan være forskellig, afhængig af hvilken leverandør det kommer fra.

Sådan oplyses du om leveringstiden:

- Leveringstiden kan være forskellig fra produkt til produkt. Under punktet leveringstid, som du finder på alle produkter, oven over "Læg i kurv" knappen, kan du se den forventede leveringstid på det pågældende produkt.

- Skulle du, på samme ordre, bestille produkter med forskellig leveringstid, vil du kunne opleve, at dine varer leveres ad flere omgange. 

- Når en vare fra din ordre er klar til levering, vil du blive kontaktet. Du vil altid få en SMS, senest dagen inden varerne leveres.

De oplyste leveringstider er vejledende, og vi kontakter dig hurtigst muligt, såfremt dine produkter, mod forventning, skulle blive forsinket.

Forsinkelse af bestilling
Ved eventuel leveringsforsinkelse kompenserer BIVA kunden med maksimalt 1000 kr. af den forsinkede vares pris. Kompensationen beregnes i henhold til følgende:

*Ordrer oprettet på finansiering vil blive godtgjort med tilgodebevis, her udbetales ikke kontante beløb. 

14-21 dages forsinkelse: 2% af produktets værdi

22-28 dages forsinkelse: 3% af produktets værdi

29-35 dages forsinkelse: 4% af produktets værdi

Kunder kompenseres ved henvendelse til BIVA Kundeservice efter modtagelse af ordre.


30 dages - Fortrydelsesret

Hos BIVA kan du fortryde dit køb inden for 30 kalenderdage efter, du har modtaget varen.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte standard fortrydelsesformularen og sende med retur. Formularen finder du medsendt din faktura, ellers kan denne downloades her.

Det er derfor altid en god idé at åbne emballagen forsigtigt og gemme den indtil, du er sikker på dit køb.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Regler for returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Gode råd for returnering

- Undlad at tage varen i brug, hvis du vil undgå at en eventuel værdiforringelse bliver fratrukket dit returbeløb. 

- Pas godt på originalemballagen, da manglende eller beskadiget originalemballage kan betyde at varen forringes i værdi.

- Undgå at påføre klistermærker, mærkater eller direkte påskrift på emballagen, da varens salgbarhed og dermed værdi kan risikere at blive forringet.

- Undlad montering af "saml-selv" møbler, da dette vil medføre en betydelig værdiforringelse.

- Du må naturligvis gerne have afprøvet varen inden returnering så vidt det ikke medfører forringelse af varens værdi, men varen anbefales returneret i ubeskadiget originalemballage for at sikre dig bedst imod eventuel værdiforringelse. 

- Kontakt kundeservice og arrangér en passende dag for returnering.

- Gem din faktura-mail da denne skal kunne fremvises ved returnering. Har du fået varen som gave, skal du ligeledes medbringe eller vedlægge faktura eller fakturanummer.

- Vi kan forestå returtransport fra 599,- i hele landet, hvis dette ønskes, bedes du kontakte kundeservice for nærmere aftale herom. 

Dette returneres

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Returbeløbet fratrækkes en eventuel værdiforringelse af varen.

Vi tilbagefører pengene med bankoverførsel, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

BIVA fraskriver sig enhver erstatningspligt for forgæves kørsel til vores lager, hvis en forudgående aftale herom ikke er indgået eller overholdt.

Skulle et eller flere kriterier for korrekt returnering ikke vurderes overholdt, eller skulle returvarens værdi være forringet, kontakter vi dig hurtigst muligt via mail.

Specialbestillinger
Specialbestillinger er varer der tilpasses specifikt efter dine ønsker (f.eks. et polstermøbel, sofa eller madras med specifik farve eller størrelse).

Hvad er en specielbestilling?

- Alle speciel indgåede aftaler mellem dig og BIVA om individuel tilpasning af et produkt. 

 Ved specielbestillinger gælder følgende betingelser:

- 25% af varens pris fungerer som et depositum.

- Du kan frit annullere en specialbestilling inden for de første 4 ugedage efter ordreafgivelsen.

- Du kan fortryde dit køb op til 30 kalenderdage efter modtagelse, dog mistes 25% af produktets pris*.

- En fortrydelse af en specialbestilling skal samtidig leve op til de almindelig gældende regler for fortrydelsesret.

*De 25% af produktets pris går til dækning af udgifter til produktion, administration og gensalg af produktet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Afhentning af varer

Vi kan desværre ikke tilbyde afhentning, da varerne typisk sendes direkte fra leverandøren til transportøren, som leverer hos vores kunder.


Leveringsbetingelser

Levering af møbler
Ved leveringer kan det hænde, at der bliver konstateret skader på emballage eller ejendom, eller at adgangsveje ikke er tilstrækkelige på modtageradressen. Vi har derfor lavet denne guideline, som gør leveringen samt evt. reklamation lettere for jer og os.

Kontrol af møbler
Du bør kontrollerer, at emballage er i god stand ved modtagelsen af varen på din adresse. Hvis emballagen er skadet, anbefaler vi at du sammen med chaufføren undersøger varen og efterfølgende dokumenterer en eventuel skade ved at tage et billede af varen, samt udfylde en kundeskadeanmeldelse som sendes til Biva Møbler ApS. Du er naturligvis velkommen til at åbne emballage og foretage kontrol af varen, inden du kvitterer for modtagelsen.

Leveringstidspunkt
Du bliver senest aftenen før levering orienteret via SMS fra fragtfrimaet, hvor du tillige oplyses et 4-timersinterval for levering næste dag. Chaufføren ringer eller sender en sms senest 30 min. før ankomst på den aftalte leveringsdag i det aftalte tidsrum.

Levering i første rum med indbæring 2 mand
Levering foregår ved at 2 mand bærer møblet ind til første tilgængelige rum i din bolig. Det er dit ansvar, at møblet kan komme ind i hjemmet, samt at adgangsvejen er ryddet og tilgængelig.

Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset, (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. Arbejdstilsynets arbejdsmiljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet bør chaufføren informeres, inden han forlader boligen, så der kan tages billeder heraf.

Adgangsforhold ved leveringer af møbler
Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringen, er det dit ansvar at møblerne kan komme ind. I tilfælde af utilstrækkelige adgangsforhold, forbeholder vi os retten til at sætte møblerne uden for døren, eller opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering. Såfremt chaufføren vurderer at adgangsvejen ikke er tilstrækkelig fri, men du som kunde accepterer at chaufføren forsøger at bære møblerne ind, sker dette for kundens eget ansvar og hverken Biva eller chaufføren kan holdes ansvarlig for evt. skader på hjem og indbo. Tilsvarende gælder, at såfremt det er nødvendigt at udpakke møblet for at få det forsvarlig ind, så hæfter du som kunde for eventuel værdiforringelse pga manglende emballage, ved en eventuel senere fortrydelse af købet

Forgæves levering
Ved forgæves levering skal fragten betales på ny.

Pakkepost 
Småmøbler og boligtilbehør vil blive leveret som pakkepost til din dør, dette sker få dage efter din ordre kommer på lager. Du vil modtage en mail med et trackinglink, hvor du kan følge din leverance. Er du ikke hjemme ved levering, vil pakken blive afleveret til din nærmeste pakkeshop.

Forsendelse til udlandet (inkl. Grønland og Færøerne) og ikke brofaste øer (Bornholm undtaget)
Ved ønske om levering uden for BIVAs normale leveringsområder, kan dette ske efter aftale med kundeservice, der via samarbejde med eksterne transportvirksomheder kan sørge for indhentning af leveringspris. Læs mere

Vi gør dog opmærksom på at BIVA kun forestår kontakt mellem dig og transportfirmaet, og derfor fraskriver ethvert ansvar for selve transporten. 

BIVA kan desværre ikke levere møbler til ikke-brofaste øer, dog kan levering til nærmeste færgehavn arrangeres.

Forsinkelser

Manglende levering på leveringsdagen
BIVA vil altid kontakte dig, såfremt der skulle opstå problemer med at få dine varer ud til aftalt tid. BIVA fraskriver sig ansvar for forsinkelser som følge af ting, der er uden for virksomhedens kontrol såsom trafikkøer, uheld eller vejrsituationer, der har indflydelse på leveringen. Har levering ikke fundet sted inden for det aftalte tidsrum, bedes du venligst kontakte kundeservice straks eller senest inden for 24 timer.

Levering med pakkepost i Danmark
Pakker leveres med Postnord. Vi kan ikke love en bestemt leveringsdato. Vær opmærksom på, at Postnords regler vedr. pakkepost er gældende for din forsendelse. 

Vi oplyser dig altid ”track and trace” nummeret på din bestilling.

Forsinkelse af bestilling
Ved eventuel leveringsforsinkelse kompenserer BIVA kunden med maksimalt 1000 kr. af den forsinkede vares pris. Kompensationen beregnes i henhold til følgende: 

14-21 dages forsinkelse: 2% af produktets værdi

22-28 dages forsinkelse: 3% af produktets værdi

29-35 dages forsinkelse: 4% af produktets værdi

Kunder kompenseres ved henvendelse til BIVA Kundeservice efter modtagelse af ordre.


Reklamation

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret.

Hos BIVA er vi meget fokuserede på kvaliteten af vores produkter og samarbejder med fabrikkerne og kvalitetskontroller, som sikrer et højt kvalitetsniveau. 

Mange af vores produkter er lavet af naturmaterialer som eks. egetræ, der kræver en løbende vedligeholdelse. Udføres regelmæssig pleje og vedligeholdelse ikke, kan dette have betydning for reklamationsretten og produktets levetid. Vi står naturligvis altid klar med råd og vejledning. 

Hvis du ønsker at indgive reklamation skal du:

- Kontakte kundeservice via denne reklamationsformular, inden for rimelig tid*, så fejlen ikke forværres.

- Skrive en detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen sammen med ordrenummer og billeddokumentation.

- Have draget korrekt omsorg for produktet og kunne påvise, at du har foretaget den nødvendige pleje af produktet, såfremt der er tale om vedligeholdelseskrævende materialer. 

Som udgangspunkt vil reklamationer udbedres ved reparation eller ved udskiftning af reservedel, da dette oftest er mest fordelagtigt for dig. I enkelte tilfælde kan det vurderes umuligt at udføre denne reklamationsbehandling, og i så fald vil hele varen skulle ombyttes. Er det ikke muligt at ombytte varen, vil vi give pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

For at kunne behandle din reklamation, skal vi have dit ordrenummer. Det er dit ansvar som kunde at kunne oplyse dette. Vi behandler ikke reklamationer uden originalt ordrenummer eller faktura.

Skulle reklamationen foretages efter udløb af reklamationsrettens 24 måneder, afvises denne uden yderligere begrundelse.

*Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Transportstof

Transportstof er et tyndt stykke stof som er monteret under sofaerne, hvis funktion er at beskytte sofaen for støv og skidt under transporten og lagerhold. Dette stof er en del af sofaens emballage og kan nemt gå i stykker under transporten. Der vil derfor ofte opleves huller eller revner heri. Stoffet kan nemt klippes af sofaen og har ingen funktion når sofaen først er udpakket.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse videregives til relevante underleverandører og shippingpartnere.

Personoplysningerne registreres hos Biva Møbler ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på biva.dk er Biva Møbler ApS.

Som registreret hos Biva Møbler ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected]

Sådan handler du på BIVA.dk

For at foretage et køb på BIVA.dk skal du igennem 5 trin. 

1. Find den eller de varer, du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen. 

2. Indtast dine personlige oplysninger 

3. Vælg forsendelses/betalingsmåde 

4. Godkend vores handelsbetingelser 

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

 

Læs vores fortrolighedspolitik her.


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.01.2018

BIVA har ikke et stort lager, men vi har billige priser! Og derfor bliver en stor del af møblerne i sortimentet leveret direkte fra leverandøren og nogle bliver først sat i produktion, når du trykker på køb-knappen. Vi har derfor ingen fordyrende huslejer og lagerbindinger og kan derfor garantere dig markedets bedste priser. Det betyder også, at leveringstiden på dine varer kan være forskellig, afhængig af hvilken leverandør det kommer fra.

Sådan oplyses du om leveringstiden:

- Leveringstiden kan være forskellig fra produkt til produkt. Under punktet leveringstid, som du finder på alle produkter, oven over "Læg i kurv" knappen, kan du se den forventede leveringstid på det pågældende produkt.

- Skulle du, på samme ordre, bestille produkter med forskellig leveringstid, vil du kunne opleve, at dine varer leveres ad flere omgange. 

- Når en vare fra din ordre er klar til levering, vil du blive kontaktet. Du vil altid få en SMS, senest dagen inden varerne leveres.

De oplyste leveringstider er vejledende, og vi kontakter dig hurtigst muligt, såfremt dine produkter, mod forventning, skulle blive forsinket.