Gælder hele landet, ekskl. ikke brofaste øer.


 

Levering af møbler

Ved leveringer kan det hænde, at der bliver konstateret skader på emballage eller ejendom, eller at adgangsveje ikke er tilstrækkelige på modtageradressen. Vi har derfor lavet denne guideline, som gør leveringen samt evt. reklamation lettere for jer og os. 

Kontrol af møbler

Det er vigtigt, at du gennemgår møblerne ved modtagelsen og sikrer, at der ikke er skader på emballagen (varen skal ikke pakkes op, blot skal emballagen kontrolleres). Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek området på møblet grundigt for skader sammen med chaufføren (tag gerne foto). Kontakt efterfølgende kundeservice og anmeld skaden senest 3 dage efter modtagelse.

Leveringstidspunkt

Chaufføren ringer eller sender en sms senest 30 min. før ankomst på den aftalte leveringsdag i det aftalte tidsrum.

Levering til gadeplan

Levering sker ved kantstenen eller, hvor bilen nemt kan holde nærmest boligen. Chaufføren stiller møblet ved bilen, hvorfra du selv overtager ansvaret for møblet og selv sørger for indbæring til boligen, uden chaufførens hjælp. 

Levering i første rum med hjælp til indbæring

Levering foregår ved, at du med hjælp fra chaufføren bærer møblet ind til første tilgængelige rum i din bolig. Du overtager ansvaret for møblet når indbæring begynder, også for at møblet kan komme ind i hjemmet, samt at adgangsvejen er ryddet og tilgængelig.

Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset, (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdsmiljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres, inden han forlader boligen, så der kan tages billeder heraf.

Levering i første rum med indbæring 2 mand

Levering foregår ved at 2 mand bærer møblet ind til første tilgængelige rum i din bolig. Det er dit ansvar, at møblet kan komme ind i hjemmet, samt at adgangsvejen er ryddet og tilgængelig.

Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset, (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdsmiljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres, inden han forlader boligen, så der kan tages billeder heraf.

Adgangsforhold ved leveringer af møbler

Da vi ikke kender adgangsforholdene ved leveringen, er det dit ansvar at møblerne kan komme ind. I tilfælde af utilstrækkelige adgangsforhold, forbeholder vi os retten til at sætte møblerne uden for døren, eller opkræve ekstra betaling for returkørsel samt for ny levering.

Forgæves levering

Ved forgæves levering, vil du blive opkrævet 149 DKK hvis gratis fragt er valgt, alle andre leveringsformer skal betales på ny. 

Pakkepost 

Småmøbler og boligtilbehør vil blive leveret som pakkepost til din dør, dette sker få dage efter din ordre kommer på lager. Du vil modtage en mail med et trackinglink, hvor du kan følge din leverance. Er du ikke hjemme ved levering, vil pakken blive afleveret til din nærmeste pakkeshop. 

Bortskaffelse

Vi tager returmøbler med os svarende til dét, vi har leveret – har vi f.eks. leveret en sofa, kan vi tage din gamle sofa med retur. Det eneste du skal gøre, er at skille møblet ad. Dine kasserede møbler behandles med omtanke – vi sørger for, de bliver destrueret miljømæssigt korrekt.

Montering

Vi tilbyder lettere montering af sofaer og madrasser. Vi påsætter ben og opsætter varen hvor det ønskes. Hvis du har valgt montering med 1 mand, skal du være opmærksom på at visse modeller kræver hjælp fra din side. Ved monteringer kræves det at der er plads for at chaufføren kan udføre monteringen.

Forsendelse til udlandet (inkl. Norge, Sverige, Grønland og Færøerne) samt ikke brofaste øer

Ved ønske om levering uden for BIVAs normale leveringsområder, kan dette ske efter aftale med kundeservice, der via samarbejde med eksterne transportvirksomheder kan sørge for indhentning af leveringspris. Læs mere her>

Vi gør dog opmærksom på at BIVA kun forestår kontakt mellem dig og transportfirmaet, og derfor fraskriver ethvert ansvar for selve transporten. 

BIVA kan desværre ikke levere møbler til ikke-brofaste øer, dog kan levering til nærmeste færgehavn arrangeres.