Handelsbetingelser

Indledning

BIVA er dansk registreret anpartsselskab, som følger og er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist mellem dig som kunde og BIVA ApS er derfor underlagt dansk købelov. BIVA vil til enhver tid gøre alt for at løse et eventuelt problem mellem dig som kunde og BIVA, men af lovmæssige grunde skal vi oplyse dig om dine klagemuligheder. Læs mere på forbrug.dk tlf: 70131330 Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. 

Du skal være fyldt 18 år for at handle på BIVA.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.


Forbehold

BIVA.dk er 100% onlinebaseret møbelvirksomhed. Alle viste priser er inkl. moms og afgifter, der tages dog forbehold for tastefejl, kronejusteringer og udsolgt situationer.


Kundeservice

BIVA.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte BIVA kundeservice på 71990910 eller Support@biva.dk. Se åbningstider her.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til Support@biva.dk


Betalingsmidler

BIVA accepterer følgende betalingsmidler: Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro. På kreditkort udstedt udenfor Danmark opkræves et gebyr på 1,50% af transaktionsbeløbet. Det er selvfølgelig gratis at betale med kort udstedt i Danmark.

Al betaling er sikret af Epay Payment Solutions. Det betyder, at kommunikationen er sikret og krypteret, så hverken BIVA eller andre vil kunne opfange dine kort- og kontooplysninger. Epay betalingsløsninger er godkendt af de internationale kortselskaber og har PCI certificering (Payment Card Industry). Det er din sikkerhed for, at du trygt kan handle på BIVA.dk.

Du kan foretage kontant betaling ved henvendelse i butikken: Roskildevej 537, 2605 Brøndby. Bemærk at du mister din indsigelsesret over for din bank, hvis du vælger denne betalingsløsning.

Ønsker du at foretage bankoverførsel, skal du være opmærksom på, at det kan tage op til 5 hverdage førend beløbet er registreret i vore systemer, hvorfor overførsel skal finde sted i umiddelbar forbindelse med ordreafgivelse. Venligst husk at angive ordrenummer som reference på ordren. Bemærk at du ved brug af denne betalingsløsning mister din indsigelsesret over for din bank. Kontakt venligst kundeservice ved brug af denne betalingsform.


Betalingsfrist

Ordren betales som udgangspunkt i forbindelse med ordreafgivelse.

-Ved betaling på debet- og kreditkort reserveres et beløb svarende til ordrens total, på din konto. I forbindelse med levering eller afhentning af ordren ophæves reservationen og beløbet hæves på dit kort. 

-Ved specielbestillinger (polster møbler og madrasser hvor der er frit farve- eller størrelsesvalg) forbeholder BIVA sig retten til at hæve et depositum svarende til 25% af varens pris, tidligst 4 ugedage efter ordreafgivelse. Læs mere her


Prismatch

Hos BIVA vil vi udmærke os på stil, design og ikke mindst pris! Derfor tilbyder BIVA prismatch på alle produkter, hele vejen frem til modtagelse. På den måde kan du altid handle trygt hos BIVA vidende, at du har fået produktet til den rigtige pris. Varen skal være 100% identisk for at kunne betragtes som berettiget til prismatch. Ved brug af prismatch skal vi venligst bede dig indsende dokumentation i form at et foto, indscannet billede eller screen dump, senest 2 dage efter modtagelse.

*Prismatch er ikke gældende for havemøbler.

*Ordre oprettet på finansiering vil blive godtgjort med tilgodebevis, her udbetales ikke kontante beløb.

*Der tages højde for den pågældende konkurrents eventuelle leveringspris. 

*Prismatchen gælder endvidere kun konkurrenters normalpriser og således ikke tilbud mm..


 
Leveringstid

BIVA har ikke et stort lager, men vi har billige priser! Og derfor bliver en stor del af møblerne i sortimentet først sat i produktion, når du trykker på køb-knappen. Vi har derfor ingen fordyrende huslejer og lagerbindinger og kan derfor garantere dig markedets bedste priser. Det betyder, at vi ikke er lagerførende på størstedelen af vores sortiment, og leveringstid må derfor forventes.

Sådan oplyses du om leveringstiden:

- Leveringstiden kan være forskellig fra produkt til produkt. Under punktet leveringstid, som du finder på alle produkter, oven over "Læg i kurv" knappen, kan du se den forventede leveringstid af det pågældende produkt.

- Skulle du på samme ordre bestille produkter med forskellig leveringstid, er det den seneste leveringstid, som gør sig gældende for hele ordren. 

- Når din ordre er klar på lager til levering/afhentning, vil du blive telefonisk kontaktet af vores lagerpersonale. Ved pakkepost vil du få tilsendt et trackingnummer, så du kan følge din pakke.

Dog er de oplyste leveringstider vejledende, og vi kontakter dig hurtigst muligt, såfremt dine produkter mod forventning skulle blive forsinket.

Forsinkelse af bestilling
Ved eventuel leveringsforsinkelse kompenserer BIVA kunden med maksimalt 1000 kr. af den forsinkede vares pris. Kompensationen beregnes i henhold til følgende: 

14-21 dages forsinkelse: 2% af produktets værdi

22-28 dages forsinkelse: 3% af produktets værdi

29-35 dages forsinkelse: 4% af produktets værdi

Kunder kompenseres ved henvendelse til BIVA Kundeservice efter modtagelse af ordre.


30 dages - Fortrydelsesret

Hos BIVA kan du fortryde dit køb inden for 30 kalenderdage efter, du har modtaget varen.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte standard fortrydelsesformularen og sende med retur. Formularen finder du medsendt din faktura, ellers kan denne downloades her.

Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog den, samt være 100% salgbar, en eventuel værdiforringelse vil blive fratrukket dit returbeløb. Det er derfor altid en god idé at åbne emballagen forsigtigt og gemme den indtil, du er sikker på dit køb.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Regler for returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Gode råd for returnering

- Returvaren skal være 100% salgbar, en eventuel værdiforringelse vil blive fratrukket dit returbeløb. 

- Pas godt på originalemballagen, da manglende eller beskadiget originalemballage kan betyde at varen forringes i værdi.

- Undgå at påføre klistermærker, mærkater eller direkte påskrift på emballagen, da varens salgbarhed og dermed værdi kan risikere at blive forringet.

- Undlad montering af "saml-selv" møbler, da dette vil medføre en betydelig værdiforringelse.

- Du må naturligvis gerne have afprøvet varen inden returnering så vidt det ikke medfører forringelse af varens værdi, men varen anbefales returneret i ubeskadiget originalemballage for at sikre dig bedst imod eventuel værdiforringelse. 

- Kontakt kundeservice og arrangér en passende dag for returnering til vores lager (Naverland 8, 2600 Glostrup), da dette kun er bemandet efter aftale.

- Gem din faktura-mail da denne skal kunne fremvises ved returnering. Har du fået varen som gave, skal du ligeledes medbringe eller vedlægge faktura eller fakturanummer.

- Vi kan forestå returtransport fra 599,- i hele landet, hvis dette ønskes, bedes du kontakte kundeservice for nærmere aftale herom. 

Dette returneres

- Den pris du har betalt for varen fratrukket en eventuel værdiforringelse. 

- Returbeløbet vil som udgangspunkt blive sat til overførsel via bank, senest 4 hverdage efter returvaren er BIVA i hænde, derefter kan der gå op mod 5 bankdage førend beløbet står på din konto.

- Da BIVA har fri levering dækkes en eventuel tillægsbetaling for fragt ikke af returretten.

BIVA fraskriver sig enhver erstatningspligt for forgæves kørsel til vores lager, hvis en forudgående aftale herom ikke er indgået eller overholdt.

Skulle et eller flere kriterier for korrekt returnering ikke vurderes overholdt, eller skulle returvarens værdi være forringet, kontakter vi dig hurtigst muligt via mail.

Specialbestillinger
Specialbestillinger er varer der tilpasses specifikt efter dine ønsker (f.eks. et polstermøbel, sofa eller madras med specifik farve eller størrelse).

Hvad er en specielbestilling?

- Alle speciel indgåede aftaler mellem dig og BIVA om individuel tilpasning af et produkt. 

 Ved specielbestillinger gælder følgende betingelser:

- 25% af varens pris fungerer som et depositum.

- Du kan frit annullere en specialbestilling inden for de første 4 ugedage efter ordreafgivelsen.

- Du kan fortryde dit køb op til 30 kalenderdage efter modtagelse, dog mistes 25% af produktets pris*.

- En fortrydelse af en specialbestilling skal samtidig leve op til de almindelig gældende regler for fortrydelsesret.

*De 25% af produktets pris går til dækning af udgifter til produktion, administration og gensalg af produktet.


Afhentning af varer

Skulle du ønske selv at afhente dine varer, kan dette foregå på vores lager Naverland 8, 2600 Glostrup, se åbningstider her>

Vi gør venligst opmærksom på, at varer skal være afhentet senest 10 dage efter du modtager bekræftelse på hjemkomst. Er varen ikke afhentet inden for denne frist, forbeholder vi os retten til at opkræve opbevaringsgebyr. 

Det anbefales, at du altid selv kontrollerer og gennemtjekker, at både vare og emballage er i god stand ved afhentning og straks efter modtagelse på din adresse. Når du underskriver følgeseddel, accepteres varens umiddelbare stand, og der kan ikke efterfølgende reklameres over transportskader. Du er naturligvis velkommen til at åbne emballage og foretage kontrol, inden du forlader vort lager. 


Forsinkelser

Manglende levering på leveringsdagen
BIVA vil altid kontakte dig, såfremt der skulle opstå problemer med at få dine varer ud til aftalt tid. BIVA fraskriver sig ansvar for forsinkelser som følge af ting, der er uden for virksomhedens kontrol såsom trafikkøer, uheld eller vejrsituationer, der har indflydelse på leveringen. Har levering ikke fundet sted inden for det aftalte tidsrum, bedes du venligst kontakte kundeservice straks eller senest inden for 24 timer.

Levering med pakkepost i Danmark
Pakker leveres med VNL. Vi kan ikke love en bestemt leveringsdato. Vær opmærksom på, at VNL's regler vedr. pakkepost er gældende for din forsendelse. 

Vi oplyser dig altid ”track and trace” nummeret på din bestilling.

Forsinkelse af bestilling
Ved eventuel leveringsforsinkelse kompenserer BIVA kunden med maksimalt 1000 kr. af den forsinkede vares pris. Kompensationen beregnes i henhold til følgende: 

14-21 dages forsinkelse: 2% af produktets værdi

22-28 dages forsinkelse: 3% af produktets værdi

29-35 dages forsinkelse: 4% af produktets værdi

Kunder kompenseres ved henvendelse til BIVA Kundeservice efter modtagelse af ordre.


Reklamation

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret.

Hos BIVA er vi meget fokuserede på kvaliteten af vores produkter og samarbejder med fabrikkerne og kvalitetskontroller, som sikrer et højt kvalitetsniveau. 

Mange af vores produkter er lavet af naturmaterialer som eks. egetræ, der kræver en løbende vedligeholdelse. Udføres regelmæssig pleje og vedligeholdelse ikke, kan dette have betydning for reklamationsretten og produktets levetid. Vi står naturligvis altid klar med råd og vejledning. 

Hvis du ønsker at indgive reklamation skal du:

- Kontakte kundeservice via denne reklamationsformular, inden for rimelig tid*, så fejlen ikke forværres.

- Skrive en detaljeret beskrivelse af fejlen/manglen sammen med ordrenummer og billeddokumentation.

- Have draget korrekt omsorg for produktet og kunne påvise, at du har foretaget den nødvendige pleje af produktet, såfremt der er tale om vedligeholdelseskrævende materialer. 

Som udgangspunkt vil reklamationer udbedres ved reparation eller ved udskiftning af reservedel, da dette oftest er mest fordelagtigt for dig. I enkelte tilfælde kan det vurderes umuligt at udføre denne reklamationsbehandling, og i så fald vil hele varen skulle ombyttes. Er det ikke muligt at ombytte varen, vil vi give pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

For at kunne behandle din reklamation, skal vi have dit ordrenummer. Det er dit ansvar som kunde at kunne oplyse dette. Vi behandler ikke reklamationer uden originalt ordrenummer eller faktura.

Skulle reklamationen foretages efter udløb af reklamationsrettens 24 måneder, afvises denne uden yderligere begrundelse.

Eventuelle reparationer som ikke kan laves på din adresse skal sendes til: Naverland 8, 2600 Glostrup. Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage.

*Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Transportstof

Transportstof er et tyndt stykke stof som er monteret under sofaerne, hvis funktion er at beskytte sofaen for støv og skidt under transporten og lagerhold. Dette stof er en del af sofaens emballage og kan nemt gå i stykker under transporten. Der vil derfor ofte opleves huller eller revner heri. Stoffet kan nemt klippes af sofaen og har ingen funktion når sofaen først er udpakket. *Skader på dette stof er ikke dækket af reklamationsretten ligesåvel som skader på emballage, som ikke har forsaget skader på selve møblet, ikke er dækket af reklamationsretten. 


Saml-selv-møbler

Når du køber et "saml-selv-produkt" hos BIVA, kan du være sikker på, at der altid medfølger en udførlig instruktion. Skulle du imidlertid ikke selv have lyst til at give dig i kast med montering, kan BIVA formidle kontakt til en professionel møbelmontør.  Da montøren er en ekstern partner, skal du afregne direkte på stedet. BIVA fraskriver sig enhver forpligtelse udover formidling af kontakten.


Sådan handler du på BIVA.dk

For at foretage et køb på BIVA.dk skal du igennem 5 trin. 

1. Find den eller de varer, du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen. 

2. Indtast dine personlige oplysninger 

3. Vælg forsendelses/betalingsmåde 

4. Godkend vores handelsbetingelser 

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

 

Læs vores fortrolighedspolitik her.